آشیان تازه

من همین روزها دلم باید / فکر یک آشیان تازه شود ...

آشیان تازه

من همین روزها دلم باید / فکر یک آشیان تازه شود ...

از ستاره های تو ، شبم پر است

از ستاره های تو، شبم پر است 

آسمان من : ستاره زار  ِ  تو 

هر کدام از این ستاره ها شبی  

آرمیده بوده در کنار تو 

 

خواب من دوباره از تو رد شده ، 

یا تو رد شدی دوباره از شبم ؟ 

هر چه باشد از هجوم داغ تو  

صبح شد، ولی هنوز در تبم !  

 

{{ با توام کتاب ِ  باز  ِ   روی میز ! 

اندکی غزل نخوان و لال شو ! 

هر غروب  ِ خسته ای که خواستم ، 

ماه! بی مجادله هلال شو ! }} 

 

... ماه ، هر چه هم که بدرتر شود، 

هرگز از تو ماه تر نمی شود ! 

هیچ شام بی ستاره ای هم، آه 

از دلت سیاه تر نمی شود  

 

 *

.... از ستاره های تو شبم پر است  

 از بهانه ها ولی سرم تهی 

کاش می شد از تو ، از خیال تو 

خانه ام تهی و بسترم تهی ... 

 

نظرات 10 + ارسال نظر
شکیبا شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 07:36 ب.ظ

اسم قالب شعرت هر چی باشه زیادم مهم نیس مهم اینه که شعرت بدون تعارف بی نظیر بود...

سلام !
خیلی ممنون . لطف داری!
ولی یادم اومد چارپاره نیست! چارپاره مثل دوبیتی باید مصراع اولشم قافیه داشته باشه .نه ؟!
بازم بهم سر بزن !!

بتول یکشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 10:59 ب.ظ

گویا چهارپاره است :
در تعریف چارپاره آمده :
این عنوانی عام است برای شعری که از بندهای چهار مصراعی تشکیل شده باشد و در هر بند، بعضی مصراعها با هم قافیه باشند. مشهورترین شکل چهارپاره که رواجی عام هم یافته، آن است که مصراعهای دوّم و چهارم هر بند، هم قافیه باشند.
از ویکی پدیا

سیدامیر شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 10:30 ق.ظ http://delhore.blogsky.com

سلام
شعرتان خوب و روان بود
با آرزوی توفیق

سلام
ممنون که سرزدید.

[ بدون نام ] جمعه 14 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:57 ق.ظ

ای صاحب کرامت شکرانه ی سلامت
روزی تفقدی کن درویش بینوا را !

باوشه

آفاق شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:01 ب.ظ

سلام دوستم!!!!!!
شعرات عاااااااااالی بود
عاشششقشون شدم
همیشه موفق باشی

سلام خانوم دکتر!!!!
خیلی ممنون . لطف داری عزیزم
ان شاالله تو هم موفق باشی !

اشک دوشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 10:55 ب.ظ http://tashkan.blogsky.com/

زین پس باید بیشتر اینجا بیام...!

ممنون!

آفاق شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 06:58 ب.ظ

من هی میام این شعرتو میخونم...خیلی دوسش دارم...حال و هوای شعرای فروغو داره واسم(اگه مخالفی بگو) اما درکل خیلی حس داره...خیلی خوبه....

مرسی عزیزم
ایشالا در دهه ی بعدی وبلاگو به روز خواهم کرد !!!
آره !!! دقیقا از فروغ کپش زدم !!
هم قالبشو و هم لحنشو .....
خوشحالم که میگی شبیه شده !!!!!!!!!!!!!!!!!

باقر اصفهان چهارشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:50 ق.ظ

سلام شما رو میشناسم ؟؟؟

فک کنم همکلاسی باشیم!!

باقر اصفهان پنج‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 01:49 ب.ظ

کلاس چی؟؟ کوانتوم؟؟

جوابتان را به صورت کامل در مسیجی داده ام. رجوع کنید به شبکه ی ضاله ی فیسبوک!!

فاطمه پنج‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 08:25 ب.ظ

وااااای بتول تو از این شعرهای ناب می گفتی و من بعد 4 سال باید بفهمم شاعری؟؟؟!
عالی بودن!

مرررررررررسی عزیزم..... لطف داری زیااااد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد